Sunday, April 3, 2011

Di Saat-Saat Aku Tengah Stress!!


Berikan hak aku..
Aku ingin juga merasa hak itu..
Kenapa aku yang selalu terlena diperlakukan seperti itu..
Aku ingin juga merasa untuk memilih..
Bukan terpilih..
Atau dipilih..
Mungkin aku kelihatan sungguh lemah..
Sehingga kamu mengambil kesempatan..
Memilih untuk mendapat jalan senang..
Sedang aku yang bersusah-payah..
Melakukan tanpa sokongan sesiapa..
Kamu pula tersenyum puas..
Medapat pujian atas usaha bukan milik mu..
Bukan hasil titik peluh mu..
Adakah kamu rasa apa yang ku rasa saat ini?
Apa yang aku fikir detik ini?
Apa yang aku lalui waktu ini?
Aku keseorangan..
Aku bersendirian..
Aku melakukannya sendiri..
Tapi kamu..
Khabar pun tiada seorang yang tanya..
Perkembangan pun tiada siapa yang tahu..
Kenapa aku yang perlu takut akan semua ini?
Aku yang resah memikir keadaan yang mungkin..
Aku yang bimbang akan diri kamu..
Sedang kamu hanya menunggu saat itu..
Menunggu dengan senyum yang puas..
Aku pula dengan debaran..
Di salut dengan air mata..
Ya Allah..
Kau Maha Mengetahui..
Beri aku kekuatan..
Beri aku kesabaran..
Agar aku masih mampu bertahan..
Dengan ujian yang Kau berikan pada ku ini..


Salam Sayang.. Mie Yatmi












No comments:

Post a Comment

Ini Cinta Aku!!

Daisypath Anniversary tickers