Tuesday, September 27, 2011

Saya Nak Jadi Seorang Blogger!

Assalamualaikum & Hello Guysss....


Nak jadi seorang blogger yang berjaya bukannya mudah. Ada betulnya pendapat seoarang blogger (yg x dpt d knl psti) yang mengatakan nak jadi seorang blogger yang berjaya memakan masa lebih kurang 1 tahun.

Ok! sesetengah blogger menjadikan blog sebagai punca income mereka. Mungkin aku ni dtg dr zaman batu kot, sebab tu aku x tau cara nak dpt income. hahaha.

Bagi aku, blog adalah medan untuk tangan ku menari-nari dipapan kekunci mencoretkan kisah-kisah dan jugak sesuatu yang berguna untuk dikongsikan kepada readers. Kalau nak lebih-lebih tu, belum lagi kot.

Kepuasan
~ yeah! aku setuju. Dengan menghasilkan entry, aku rasa puas. Sangat puas. Ini adalah sebahagian daripada diary ku (tp x la private sgt). Aku sangat menyukainya. Aku juga puas apabila melihat blog Si Kecil Molek ini menjadi molek semolek namanya. Aku sangat puas dengan hasil titik peluh ku tanpa bantuan sesiapa kecuali google. dan setakat ini, dekat 10 blog telah aku make over dan Alhamdulillah, mereka menyukainya.

Mengisi Masa Lapang
~ ada benarnya. Daripada masa itu terbuang tanpa digunakan adalah baiknya menghasilkan entry yang bermanfaat. Apatah lagi sekiranya entry itu berguna untuk dijadikan rujukan dan panduan. Sangat berguna. Seperti aku yang gemar mencari idea dan bahan serta menyiapkan tugasan berdasarkan internet daripada ke perpustakaan (sila jangan terlalu mengikutinya) ini adalah medan unutkku mendapatkan jawapan.


~~ point di atas tu adalah menggambarkan aku. Aku sedar sememangnya banyak lagi fungsi blog. Tetapi bagi aku, cukup setakat 2 point sahaja. Sesuatu yang pasti, citarasa ini akan terus berubah samada cepat mahupun lambat.



Pesan Pada Diri : ok..mata da berair..tido la cepat..esok nak keja..nnti mak marah bangun lewat lagi..Selamat Malam Readers..bubye.. =)




No comments:

Post a Comment

Ini Cinta Aku!!

Daisypath Anniversary tickers